fredag den 16. marts 2012

Musik og andre forberedelser

Sofaen dyrkes mere end løbeskoene i disse dage. Sådan skal det være, når kroppen skal være fuldt restitueret.

Jeg var dog ude at løbe 5 km laaangsomt onsdag for blodgennemstrømningens skyld og det hjalp faktisk på baglåret.

Men når tiden nu ikke bruges på løb, så har jeg i stedet allerede lagt tøj, sko, strømper og energigel frem. Mental ubalance og stress kan indvirke negativt på resultatet, derfor forsøger jeg at forberede alt på forhånd. Når alt ligger klart, så er der een bekymring mindre.

For at lade op bruger jeg musik, når jeg kan komme til det. Aldrig under løbet. Men før. Og efter.

At musik kan hjælpe nogen til at løbe hurtigere, længere eller til at tage det næste skridt, når det gør ondt, det betvivler jeg ikke. Jeg har selv bare aldrig haft behovet. Jeg nyder derimod stilheden ved løb uden musik. Det er dejligt fredfyldt og en god pause i hverdagens stress.

Måske skyldes mit fravalg af musik tillige, at jeg gerne vil koncentrere mig om én ting ad gangen. Musik for sig. Mad for sig. Sex for sig. Jeg forstår f.eks. ikke konceptet med kombinationen af mad og underholdning samtidig som f.eks. i Wallmanns saloner. Konceptet er dog smart nok fra sælgers side. Byd kunderne på noget underlødig mad og fjern deres fokus fra tallerkenen, så de ikke opdager det. Smart!

Måske det er for folkeligt til mig, er jeg blevet skudt i skoene!? Tja, hvis dårlig kvalitet er folkeligt, så hellere stå udenfor mængden.

Musikken er nu også lagt frem, så nu er der virkeligt kun en dags ædegilde med mange liter vand og en god nats søvn før mit andet forsøg påbegyndes.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar