onsdag den 2. maj 2012

Fake products are for fake persons!


Kopi af Infurns hjemmeside

http://www.dr.dk/DR1/kontant/2012/05/01124305.htm

Tillad mig dette sure opstød! I går så jeg Kontant på DR, se link ovenfor. Og det var vand på min mølle. Jeg har et par kæpheste, kopivarer er en af dem. Jeg forstår simpelthen ikke folk, der køber kopivarer. Hverken når det drejer sig om tøj, møbler eller ure.

Jeg forstår jo godt motivet bag; man ønsker at pynte sig eller sit hjem med dyrt udseende varer, men uden at betale fuld pris for det. Mon ik' det også er derfor, at hælere køber tyvekoster? - Ikke at hælere skal sammenlignes med kopivarekøbere, og dog!

For hvem får pengene, når der købes kopivarer? 
  • Er det producenterne af de originale møbler? 
  • Designeren bag? 
  • Eller udviklerne?
Nej, det er jo alle de forkerte der får pengene. Een ting er, at folk ofte får varer, der ikke har samme kvalitet, det er hvad det er og folk snyder derved jo kun sig selv.


Men bagmændene bag kopivarer sælger jo ikke kopierne af medlidenhed for at give rosset nemmere adgang til dyre varer, nej de gør det alene fordi, der er en høj fortjeneste med meget lille risiko for straf.

Narko, trafficing, rufferi, bloddiamanter giver høje straffe, det gør salg af kopivarer ikke, men det er med til at finansiere samme syndikater.

Med ovenstående indslag håber jeg så, at det blev lidt tydeligere for folk, at man ikke kun snyder sig selv med kopivarer, man er også med til at finansiere skumle folk.

Kort sagt: Fake products are for fake persons!!!

Som et PS. Jeg er ikke rig. Men jeg har PH lamper i spisestuen, en designerlænestol med tilhørende skammel, et dyrt ur i Rolexklassen (men lige præcis Rolex køber jeg aldrig, ikke kun men også pga. alle kopierne) og meget af mit tøj er af dyre mærker, men ofte er der intet mærke at se.

Jeg køber lækre ting for min egen skyld, ikke for andres! Og igen, jeg er ikke rig, men jeg sparer op til det, jeg vil have.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar