søndag den 29. april 2012

Uge 17 - Et hjulskifte og Sorø Sø

Nu er min træning absolut gået ind i en fase, hvor jeg har fokus på lange ture. Nu skal jeg simpelthen have vished for, at jeg kan gennemføre endnu et marathon, hvorfor min træning er tilrettelagt med een lang tur og to kortere. Eks. som i denne uge, mandag 15, onsdag 15 og fredag 30 km.

De korte bliver løbet i et lidt højere tempo end den lange, dog er jeg påpasselig med ikke at løbe onsdagens korte tur all-out (hvor man giver sig fuldt ud, red.), men når vejret er godt, kan man jo blive fristet til at løbe hurtigere end planlagt. Dét skete onsdag aften. Vejret var nemlig super lækkert og de første 10 km løb jeg virkelig stærkt, for derefter at slappe meget af på de sidste 5. Men det bedste af det hele var, at min bare mave blev luftet.

Og endnu bedre var det, at jeg kan mærke sulten komme tilbage!

Altså ikke sult efter mad, men sulten efter at løbe og efter at presse mig selv. Jeg læste engang, at Chris MacDonald også ofte synes, det er surt at træne. Måske har han blot sagt det for at alle nybegyndere skal vide, at træning også er surt for andre, hvem ved? - Men jeg er vild med hans livsanskuelse og har haft ham som spinninginstruktør. Han er genial!

Og jeg nyder virkeligt at løbe, men når familie, venner og ikke mindst jobbet skal passes, så kan det virke uoverskueligt at presse 4-5 timers motion ind i en ugeplan. Snørrer man dog skoene, også når det er surt, giver det dog et overskud i sidste ende og samtidig er det naturligvis grundtræningen, der resulterer i en kæmpe oplevelse på de dage, hvor  alt flasker sig. - Det gjorde det nærmest hele denne uge.

Fredag løb jeg fra min mekaniker i udkanten af Slagelse - der skulle sommerdæk på bilen, og det gør jeg ikke selv, jeg er jo akademiker! - til Sorø, rundt om Sorø Sø og hjem igen. I alt 30 km.

Vejret var igen godt, så jeg løb i korte tights og singlet. Da jeg nåede Sorø havde jeg valget mellem at fortsætte ligeud og så vende om ved 15 km, men søen så fristende ud. På søens ene side ligger akademiet og her er stierne brede og området er mere park end skov. På modsatte side er der skov og skovstier. Fed tur og absolut ikke sidste gang, den skal løbes. Hjemturen var mod solen og i bar mave.

Jeg var genstand for ret mange sjove blikke!!! Men mon ik' de bare nød synet af en veltrænet mand???

Sorø Akademi

Sorø Sø

8,2 km i omkreds og efter sigende 10 m dyb flere steder
  
Ugen i korte tal

Mandag, 15 km, tid 1.01.48, gns.puls. 155, 1049 kcal
Onsdag, 15 km, tid 1.02.37, gns. puls 149, 1039 kcal
Fredag, 30 km, tid 2.13.18, gns. puls 146, 2064 kcal

Ingen kommentarer:

Send en kommentar