lørdag den 23. juni 2012

Uge 25 - Jeg elsker min massør...

Eller elsker er måske et lidt for stort et ord, og faktisk er han ikke sød ved mig. Han trykker på steder, der gør ondt. Strækker mine ben ud i mærkelige vinkler og denne gang var det lyske, lårets indadfører og balderne, der fik en ordentlig omgang. Ondt gjorde det. Men det har også hjulpet og derfor er jeg ret glad for min massør.

Som tidligere skrevet skal jeg i morgen søndag løbe halvmarathon. Jeg må indrømme, at jeg meldte mig til i mandags med lidt usikker hånd, for ville jeg nu være i stand til at løbe uden smerter eller endnu værre, ville jeg forværre en skade? Nu må vi se. Intet her i livet er jo sikkert, men jeg føler i al fald, at jeg godt kan løbe de 21 km, omend det næppe bliver til en ny PR.

Om ikke andet har jeg tænkt at bruge dette halvmarathon som platform til det sensommerens og efterårets jagt på nye PR's. Altså hvor hurtigt kan jeg løbe i morgen uden at have trænet fart og hvor hurtigt kan jeg gøre det til efteråret? - Det bliver spændende at se!

Denne uges træning ser således ud:

Søndag: 16,190 km, tid 1.07.38, gns.puls 147, gns.fart 14,4 (max 20 km/t!)

Tirsdag: 10 km, tid 43.54, gns.puls 144, gns.fart 13,7 - En langsom tur, målet var at ramme 45 min. Svært!

Torsdag: 10 km negativ split. En slags!
Første 5 km, tid 20.42, gns. puls 149, gns. fart 14,5 km/t
Sidste 5 km, tid 20.41, gns. puls 158, gns. fart 14,5 km/t - Sidste kilometer løbet som ren afslapning, lange stræk holdt jeg en fart på 17 km/t og følte det som gang ved 15 km/t, så kun en slags split!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar