torsdag den 23. august 2012

Roskilde Gadeløb

Man skal teste sig selv nogle gange, andre gange er det pisken, der skal i brug og nu da jeg har kæmpet med manglende motivation og et mærkeligt knæ, besluttede jeg mig i søndags for at melde mig til gadeløbet i Roskilde her til aften.

Så måtte det bære eller briste!

Hvis det gik godt; det være sig resultatet, følelsen i knæet eller resten af kroppen (og ikke mindst hovedet), ville jeg melde mig til flere løb i år, hvis ikke ville jeg drosle ned for løbetræningen og fokusere på at styrke mine knæ.

Hvordan gik det så?

Tja, det kunne være gået bedre. Ruten var 2,5 km, der så skulle gennemløbes fire gange(!). Det var jo som sagt et byløb og Roskilde er en smuk, gammel by med brostensbelagte gader. Heldigvis ligger de godt og jeg følte ikke, at man på den måde skulle se sig for, til gengæld var jeg overrasket over, at brostenene førte mig så meget op og ned. Der var med andre ord flere stejle bakker, og de hev kræfterne ud af mig.

Vi startede i en fart omkring de 17-18 km/t, og vi fortsatte i et højt tempo på første omgang. Første tur klarede jeg på 9.38, men så satte jeg også farten lidt ned. En gut, jeg havde talt med inden løbet, fortalte, at han havde løbet 5 på 19.38 og nok forventede at løbe i omkring 42, det gjorde han også, men hele første omgang holdt han sig foran mig i en flot stil. Han blev dog også overrasket over de mange bakker, men bliver helt sikkert hurtigere end mig en dag.

På tredje omgang begyndte det at regne. Dejligt med lidt afkøling. Og regn frygter jeg ikke, våde brosten derimod, de er ikke rare. Heldigvis var det kun en byge. Og endnu mere heldigt kom samtlige løbere i mål uden skader.

Nuvel, jeg var nødt til at sætte farten lidt ned på tredje omgang. Ved påbegyndelsen af fjerde omgang havde jeg en løber lige i hælene, det havde jeg ikke længe, han satte farten op, uden at jeg var i stand til at følge med og jeg indhentede ham aldrig. Til gengæld tog jeg mange med en ekstra omgang og det er altså noget, der giver et løft. Trods alt!

Men da jeg nærmede mig målstregen, var der udsolgt og jeg kunne ikke engang finde kræfterne til at sprinte i mål.

Nu må jeg så hellere afsløre tiden.

40.05

På en flad rute er jeg nødt til at tro på, at jeg ville kunne klare en tier på 39. Måske endda 38noget. Men dermed venter jeg altså lidt med at gå i vinterhi...

Aftenstemning i Roskilde

Ingen kommentarer:

Send en kommentar