søndag den 25. november 2012

Uge 47 - En sygeplejerske i mørket


Hvad gør man, hvis man møder en pige alene på en mørk gade? Eller måske snarere, hvad gør man, når man indser, at man er i gang med at indhente en pige et mørkt og øde sted?

Er det mest mistænkeligt, at holde samme tempo som hende, eller at sætte farten op, for hurtigt at komme forbi hende?

Sidstnævne tanker plejede at rumstere på vej hjem fra en våd bytur, når jeg ramte ind i sådan et scenarie. Ok, dér er situationen nok en anden, men jeg kunne alligevel ikke lade være med at overveje, om jeg burde krydse vejen, da jeg på onsdagens sene og mørke løbetur indså, at jeg snart ville indhente en kvindelig løber. Det nåede jeg dog ikke. En del biler havde nemlig passeret os, da jeg nåede hende på toppen af bakken.

Eftersom jeg alligevel var ude på en restitutionstur, valgte jeg at hilse på hende, hvor indledningsreplikken gik på hendes løb med lommelygte; at det jo var meget smart, men om ik' det var irriterende at løbe med i hånden? Og således indledte vi en hyggelig løbetur i tre kilometre. Udgangspunktet var en fart på @4.36 eller 13 km/t, men i det hyggelige selskab fik vi ved fælles hjælp sat farten i vejret til @4.26 eller 13.5 km/t. Jeg nåede at erfare, at hun var sygeplejerske. Og med den store talestrøm, var hun tydeligvis i form. Og heldigvis ikke bange for mig. Og selv om hun var meget sød at se på, lignede hun altså ikke fotoet ovenfor, desværre!

Denne uges løb.

Mandag: 6 km - de første 4 som opvarming og som omvej til Loop. Efter 20 min træning af ben og mave dér, løb jeg de sidste 2 hjem. Den hårde weekend kunne bestemt stadig mærkes.

Onsdag: 16 km @04.41 - Jeg er helt stolt, fokus var på mængden, ikke farten.

Torsdag: En gentagelse af mandag, minus en kilometer

Lørdag: 4 km roligt løb, for at sikre at benene ikke var alt for stive til klubtræning, men også for at hente berlingeren. Fokus på avislæsning!

Søndag: 4½ km ud til skoven, 11 km blandet løb og teknik på mtb-spor i skoven, op og ned, stejlt, mange små sving, jeg lærer det vel nok en dag, men en crossløber bliver jeg aldrig, selv om det er sjovt, efter 1½ times klubtræning i mudder og regn, løb jeg hjem igen, dejlig våd og træt! I alt 20 km.

Som den kvikke læser har bemærket, så er ordet "Loop" sneget sig ind i min træning i denne uge. Loop er et lille træningscenter, hvor deres teori er, at man bruger 45 sek. ved hver station/maskine og når klokken så ringer, skifter man til næste maskine, på den måde får man trænet det meste af kroppen.

Når jeg kommer om aftenen kl. 20, er der meget mennesketomt, hvorfor jeg bare shopper mellem de for mig relevante maskiner. Jeg laver bænkpres, leg extension og leg curl, alle med rimelig belastning samt lige og skråmavemuskler. Benøvelserne er for at styrke muskulaturen omkring mine svagelige knæ.

Men således endte denne uge, i alt 51 km.

1 kommentar:

  1. Hej Per,

    Dejligt med sådan en hurtig sygeplejerske i mørket :)

    Jeg tror det er bedst bare at løbe hurtigt. Jeg er ikke bange for andre løbere... måske er jeg godtroende, men so be it...

    Jeg har hørt godt om Loop fra mine tidligere holdkammerater i Skanderborg. Du bliver bare så fit og lækker ;)

    Ser ud til at være rigtig god og alsidig træning du udfører! Forsat god træning derude i mørket

    Kh Karina

    SvarSlet